Login | Register

All times are UTC + 1 hour

It is currently 20 Sep 2017 08:32

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
 Post subject: Skader arrangørerne havde kendskab til
PostPosted: 13 May 2009 13:34 

Følgende er en liste over de skader som arrangørene havde kendskab til i kronologisk rækkefølge (uden navne eller regimenter men med en kort beskrivelse):

Torsdag

1. Knivskade
En person skar blommen af den ene finger med en kniv, og det tog lang tid at få det til at stoppe med at bløde. Vores medic hjalp vedkommende.

Fredag

2. Fodskade
En person kom til skade med sin fod under march - muligvis grundet benpansret (jeg er ikke sikker). Efter vurdering fra vores medic blev vedkommende blev kørt på skadestuen og kom på krykker. Hvor alvorlig skaden er, er ikke helt sikker - vores medic mente foden var brækket, men det mente lægeaspiranten (altså en ikke-færdiguddannet læge) på skadestuen ikke.

3. Pind og pil i hovedet
Skade under kamphandling. En person får bagenden af en stage i hovedet fra en fra sit eget regiment - bliver mere eller mindre simultant også ramt af en pil i hovedet (jeg er ikke sikker på jeg fuldstændig forstod situationen må jeg indrømme). Vedkommende kom på skadestuen, fik noget medicin og lidt hvile, og var igang igen inden scenariet var omme. Da rapporten om denne kom samtidig med at vi var i gang med at tilse 2, fik vores medic aldrig set på denne person personligt, da vi prioriterede at få vedkommende på skadestuen.

4. Gammel knæskade sprang op
En person havde en gammel knæskade, som sprang op af for meget march. Vedkommende fik lidt hvile og en ispose i bunkeren og blev tilset af vores medic, og sendt afsted igen. vedkommende endte dog, såvidt jeg husker, med at tage hjem før tid fordi det blev ved med at gøre ondt.

5. Knækket tand
En tand blev beskadiget enten under en træfning eller noget træning (jeg blev aldrig helt klar over hvad). Senere, under spisning, blev dette forværret og vedkommende kom op til os. Vi fik formidlet kontakt til vagttandlægen, men derudover ved jeg ikke hvad der skete.

6. Betændt sår
En person havde et sår med sting fra før scenariet som var blevet betændt grundet manglende hygiejne (antager jeg). Vores medic så til det og rensede det.

7. Håndledsskade
Et håndled blev beskadiget enten under en træfning eller træning (igen blev jeg aldrig helt klar over hvad). Efter noget tid gik det op for vedkommende at det gjorde ondt. Vores medic så til det, og vedkommende blev anbefalet at søge egen læge mandag. Hvor alvorligt det var vides ikke.

Lørdag

8. Slag i hovedet
En person fik en stage i hovedet under en træfning. Vores medic så til det, og anbefalede at vedkommende blev kørt til skadestuen og fik det undersøgt. Det var intet alvorlig og vedkommende fik lidt medicin for det. Kom dog tilbage ret sent, og jeg ved ikke om vedkommende deltog i yderligere træfninger.

9. Slag i skridtet
En person fik en pil eller en stage i skridtet (kan ikke huske hvad). Vedkommende fik is på og lidt hvile, men var hurtigt tilbage i kampen igen. Vedkommende udødelige ord var vist noget i stil med "Så kan jeg lære ikke at løfte skjoldet..."

10. Brækket fod
Et uheld under en brydekamp med en ven resulterede i en brækket fod. Vedkommende blev kørt på skadestuen og bruddet var så alvorligt, at det skulle opereres søndag. Yderligere status er ikke indhentet.

Kun skade 3, 8 og 9 er, såvidt jeg husker, med garanti fra træfninger. 5 og 7 er muligvis også - der er måske nogle andre der sad i bunkeren, som kan sige det med sikkerhed.

Der var 4 skadestuebesøg (er lidt i tvivl om hvorvidt 5'eren også resulterede i et skadestuebesøg). Jeg modtog i det ene tilfælde en venlig reminder fra en sygeplejerske om, at vi skal huske at det jo er for sjov vi spiller...

Selvom 10 punkter lyder af meget, så synes jeg ikke det er vildt. Når man tænker på at det er 460 mennesker som langtfra alle er B.S. Christiansen der camperer tre dage i en skov er det jo snarere et mirakel at der ikke nogen der er døde. Når vi så lægger oven i det, at vi tager en masse ekstra vægt på og tæver på hinanden med polstrede glasfiberpinde så synes jeg 10 skader er overordentligt acceptabelt.

KLI: Kaptajn, Niende Stirland - KLII: Kaptajn, Niende Stirland - KLIII: Stabsløjtnant, XIII. Averland - KLIV: Stabsløjtnant, Niende Stirland - KLV: Arrangør (Forsyningskaptajn, De Stirlandske Loyalister) - KLVI: Baron Gerard de Licorne-blanche - KLVII: Menig, Niende Stirland - KLVIII: Ridder Eskil Hvide, De Kristnes Stab - KLIX: Arrangør - KLX: ?, Niende Stirland

Post subject: Re: Skader arrangørerne havde kendskab til
PostPosted: 13 May 2009 13:44 

Der var vist yderligere en "del" "knockouts" i vores 3. Ostland kampgruppe (flere af ovennævnte skader er også fra den uheldige gruppe). Dem ved jeg ikke hvor godt i blev orienteret om - der var bla. en under første træfning og jeg ved Chef 3. havde 2 knockouts i sin gruppe under første markslag.

/henrik

PostPosted: 13 May 2009 18:36 

[quote="Kåre M. Kjær"]

10. Brækket fod
Et uheld under en brydekamp med en ven resulterede i en brækket fod. Vedkommende blev kørt på skadestuen og bruddet var så alvorligt, at det skulle opereres søndag. Yderligere status er ikke indhentet.

Hvis nogen har interesse for det, kan jeg opdatere med, at der var tale om et kompliceret brud i anklen. Han blev opereret mandag med indsættelse af diverse skruer og skinner (fastede forgæves hele søndagen, da operationen blev aflyst pga travlhed hos narkosen). Idag er han så blevet overflyttet til Hvidovre og forventes udskrevet i morgen til 6-8 ugers gipsbehandling med fuldstændig aflastning af foden.

Men han er ved godt mod og vist så absolut klar til flere KL, -Omend han en anden gang nok vil undlade brydekampe med folk 1½ gang hans egen vægt iklædt fuld pladerustning ;)

Skadestuen morede sig i øvrigt en del over de mange besøg fra KL, og det har nok givet nogle interessante skadesedler.

PostPosted: 13 May 2009 19:07 

Det var godt at han er ved godt mod :) i var hyggelige at have på besøg i vores lejr :)

PostPosted: 13 May 2009 19:59 
Averlænding

Michala Holm Reichkendler wrote:
...Skadestuen morede sig i øvrigt en del over de mange besøg fra KL, og det har nok givet nogle interessante skadesedler.

Jeg mindes en gang for år tilbage, da jeg læge kikkede mærkeligt på mig da jeg sagde jeg havde fået en pil i øjet.
Der var også nogle mærkelige ting i papirarbejdet.

[Off Topic]
Lærerstandens Brandforsikring mener at rollespil er en sport/fritidsaktivitet, så det falder helt naturligt ind under en fritids/ulykkesforsikring. Ja, jeg fik udbetalt mine penge stort set uden spørgsmål.
[/Off Topic]

PostPosted: 13 May 2009 21:22 

Jeg har så stor respekt for den mand.
.. tror virkelig det er de færreste, der ville have taget hele situationen, som han gjorde.

K VII: Nobert von Bäcker.

PostPosted: 13 May 2009 23:17 

Jeg syntes der var et mægtigt godt initiativ med brydekampen.

En skam det endte sådan

PostPosted: 13 May 2009 23:34 
Averlænding

Det var skam også fedt at se på Tue, da det var rigtig "chick fight" imellem toldernes tøserne. Det gik faktisk først rigtig galt da de tunge sværvægts drenge (no afends gutter) trådte ind i kamparenaen..

Det er godt at høre, at fyren med det faktisk brud er ved godt mod og ser fremad påtrods af omstændighederne.. Hils og fortæl ham, at hvis han engang enten kommer forbi einherjernes lokaler i Århus eller mit nuværende eksil i Odense så giver jeg en bajer.. ;)

PostPosted: 14 May 2009 07:22 

Henrik Schou: Med "knockouts" mener du så, at nogen er blevet slået ud? Som i at have været besvimet af et gok i nødden? Det håber jeg dæleme ikke.. for jeg vil ærlig talt vove at påstå, at det er en anelse uansvarligt ikke at blive kigget på/frikendt af en læge, hvis det er tilfældet. (..Og på forhånd undskyld, at jeg lyder skrap!)

Med venlig hilsen
Christina Cecilie Sørensen

PostPosted: 14 May 2009 08:35 

Ja med knockouts mener jeg folk der gik i brædderne og blev liggende - dem jeg så blev tilset af vores egen læge (generalen hos Loyalisterne er Læge). han kan sikkert uddybe.

PostPosted: 14 May 2009 09:04 

Henrik: Super. Hvis generalen har kigget på det og frikendt det, så er der slet ingen problemer :)
Jeg beklager det lidt sure opstød. Jeg blev bare lige lidt nervøs over, at der kunne have været en farlig situation. Men det lyder rigtig godt, at i har tacklet det rigtigt.

MVH Christina

PostPosted: 14 May 2009 10:00 

No problemo - det gør ikke noget. Vejlø (Generalen) er vist efterhånden så vant til at lege feltlæge til lives, at det kommer mere eler mindre naturligt :D

PostPosted: 14 May 2009 13:58 
Stirlænding

nu lige til ham fyren som fik brækket foden. så vil jeg gøre som vi gjord lige før han tog asted.

HUZZAR HUZZAR HUZZAR

menig 17 Averland

PostPosted: 14 May 2009 19:08 
Averlænding

Jeg var ham i pladerustningen, som ham med den brækkede fod var oppe imod. Og kan ikke udtrykke, hvor ked af jeg er med udfaldet. Det var satame uheldigt, mere kan jeg ikke sige der.. :oops: Men må sige, at jeg ikke har set en tage det så pænt før.

Krigslive 6 - Vidarheims huskarle - Bodvar Bjarka - Norsca!

PostPosted: 15 May 2009 10:35 
Averlænding

Han tog det sgu som en mand. Jeg har aldrig set nogen håndtere den slags så flot. Jeg trot at alle, som var i nærheden har fået en helt enorn respekt for ham. Det kan måske være et lille plaster på såret?

KL II -Indehaver af Jomfruburet
KL III -Indehaver af Jomfruburet
KL IV -Menig i VII Nuln
KL V -Menig i IV Talabheim
KL VI -Fanebærer for Kådkarlene
KL VII -IV. Talabheim, Sydportsregimentet

PostPosted: 30 Aug 2012 18:40 
Averlænding

Er der nogen der kan opdatere denne liste, så vi har skadeliste for de seneste Krigslives?

PostPosted: 30 Aug 2012 19:34 

Jeg kan i al fald sige jeg ikke har kendskab til skader fra senere Krigslives.

For VI'eren skal du nok høre Brøndum og Hornbæk, men det er jo indrømmet ved at være lang tid siden.
For VII'eren er det nok ikke muligt at indhente information længere.
For VIII'eren kan det være Claus Raasted eller Anders Berner kan huske noget stadigvæk.

KLI: Kaptajn, Niende Stirland - KLII: Kaptajn, Niende Stirland - KLIII: Stabsløjtnant, XIII. Averland - KLIV: Stabsløjtnant, Niende Stirland - KLV: Arrangør (Forsyningskaptajn, De Stirlandske Loyalister) - KLVI: Baron Gerard de Licorne-blanche - KLVII: Menig, Niende Stirland - KLVIII: Ridder Eskil Hvide, De Kristnes Stab - KLIX: Arrangør - KLX: ?, Niende Stirland

PostPosted: 30 Aug 2012 22:19 
Averlænding

Rang: Menig
En præcis liste over skader til Krigslive 7 kan jeg ikke klare, det er for længe siden og ikke noget jeg gjorde dybere notater af, men af hvad jeg erindre med årsag, slag og dage kan jeg ikke huske for dem alle:
1. Slag ved borgen: En blødende læbe efter at have fået et spyd i ansigtet fra borgmuren.
Derudover: Klemte fingre, omvrikninger (Benbrækker sletten fik ikke sit navn helt uberettiget), beklageligt mange våben til ansigts tilfælde uden de dybeste konsekvenser.
Et stik i struben der sendte en mand til tælling
Og en hjernerystelse der på magisk vis ikke var mere da en stormrampe braste sammen ved et slag på den næstsidste dag grundet over kådhed med for mange mand på rampen.
Andre kan jeg ikke umiddelbart erindre pt.

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC + 1 hour